Conceptual perspective of value for the client: a strategy for market expansion

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Luis Carlos Alves da Silva
Maicon da Silva
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Abstract

This article aims to analyze the conceptual perspective of value for the client as a strategy of market expansion. The research is the result of a literature review, followed by an exploratory analysis of the publications carried out in the last decade on the concept of value theme based on Woodruff's proposal (1997), which presents a new philosophy for the definition of Value. Thus, the present study, from the perspective of a theoretical essay, addresses the question of value and its contextualization’s, where the concept of value is emphasized according to the theoretical marketing framework. In addition, the possible uses of value in marketing activities were highlighted, such as: market analysis and segmentation, positioning, planning and development of products and brands and communication strategy.

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Luis Carlos Alves da Silva, Universidade de Santa Cruz do Sul

Mestre em Administração na área de Gestão Estratégica de Marketing no PPGA da Universidade de Santa Cruz do Sul (2019). MBA Executivo em Gestão de Pessoas - Faculdade Unyleya (2017) Pós-Graduação Docência no Ensino Técnico e Profissional - Instituto Interclasse (2018) Graduado em Administração pelo Centro de Ensino Superior Dom Alberto (2015). Consultor pela Controler Assessoria Empresarial. Experiência em Gerenciamento de Estoques, Implementação de Sistemas, Gerenciamento de segmento comercial Indústria e Educação, Gerenciamento de Marketing. Professor do Centro de Educação Profissional Unisc (2019). Bolsista do Programa BIPSS - Bolsas Institucionais para Programas de Pós-Graduação da Universidade de Santa Cruz do Sul, RS, Edital 01/2019

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