English proficiency test in a logistics postgraduate course admission

Main Article Content

Ana Beatriz Aquino
Eliana Kobayashi
صندلی اداری

Abstract

The construction of English proficiency tests applied in college admissions is a complex activity as their content must reflect the language skills required in the program and their results can affect applicants’ lives. This study aims to establish the specifications of English language skills to be tested in an admission test for a postgraduate course in Logistics and Operation of a public institution. The qualitative methodology of this investigation encompasses the course documents analysis, the results of past tests, as well as the application of a questionnaire to the professors and the program coordinator. The investigation has a multidisciplinary approach, integrating different areas like Applied Linguistics and Administration. The preliminary results show that English language is considered important in the program documents although it is not clearly stated. In addition, professors seem to have different expectations on student English level but agree on the main linguistic skill.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Section
IFLOG
Author Biography

Eliana Kobayashi, Instituto Federal São Paulo

Language professor at Instituto Federal de São Paulo

Applied Linguistics Researcher

Fields: language assessment, English teaching, proficiency test

References

ALVES-MAZZOTTI, A. J.; GEWANDSZNAJDER, F. (1999) O método nas ciências naturais e sociais: pesquisa quantitativa e qualitativa. 2. ed. São Paulo: Pioneira.

BACHMAN, L. (1990) Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford: Oxford University Press.

BRASIL (2017) A internacionalização na Universidade Brasileira: resultado do questionário aplicado pela Capes. Brasília: Ministério da Educação, 51 p.

BRASIL (2016) Catálogo Nacional de Cursos Superiores de Tecnologia. Brasília: Ministério da Educação, 3 ed.

BRASIL (2017) Censo da educação superior. Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas. Diretoria de Estatísticas e Avaliação da Educação. Brasília: Ministério da Educação.

CONSELHO NACIONAL DE EDUCAÇÃO (2018) Resolução CNE/CES nº 1, de 6 de abril de 2018. Diário Oficial da União, 9 de abril de 2018, Seção 1, p. 43.

DENZIN, N. K. (1978) Sociological methods. Nova York: McGraw-Hill.

DENZIN, N.; LINCOLN, Y. O (2006) Planejamento da pesquisa qualitativa: teorias e práticas. Tradução Sandra Regina. Netz. Porto Alegre: Armed.

FLICK, U. (1998) An introduction to qualitative research: Theory, method and applications. London: Sage.

GRADDOL, D. (2000) The future of English? The British Council.

HUGHES, A. (1989) Testing for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press.

INSTITUTO FEDERAL DE SÃO PAULO (2017) Instrução Normativa nº 1/2017. Accessed at https://prp.ifsp.edu.br/images/Instru%C3%A7%C3%A3o_normativa_-_01-2017.pdf.

INSTITUTO FEDERAL DE SÃO PAULO (2017) Resolução nº 64, de 01 de agosto de 2017. Accessed at https://prp.ifsp.edu.br/images/Resolu%C3%A7%C3%A3o_64_-_2017_novo_Regulamento_para_PG_Lato_Sensu_copiar.pdf.

INSTITUTO FEDERAL DE SÃO PAULO (2018) Instrução Normativa PRP nº 1/2018. Accessed at https://prp.ifsp.edu.br/images/DPG/Documentos/Intru%C3%A7%C3%A3o_Normativa_PRP_n%C2%BA_1-2018_-_EaD_na_p%C3%B3s-gradua%C3%A7%C3%A3o.pdf.

JOHNSTON, M. (1985) Syntactic and Morphological Progression in Learning English. Canberra: Department of Immigration and Ethnic Affairs.

KOBAYASHI, E.; GALLARDO, B. (2018) Cambridge English tests to assess proficiency of Letters program students: an investigation. Relatório de pesquisa, Universidade de Cambridge.

LANKSHEAR, C. (1997) Language and the new capitalism. The International Journal of Inclusive Education, v.1(4): 309-321.

LEFFA, V. J. (2005) O professor de línguas estrangeiras: do corpo mole ao corpo dócil. In: FREIRE, M. M.; ABRAHÃO, M. H. V.; BARCELOS, A. M. F. (Org.) Lingüística Aplicada e contemporaneidade. São Paulo: ALAB; Ponte, p. 203-218.

MADAUS, G. (1988) The influence of testing on the curriculum. In: TANNER, L. N. (ed). Critical issues in curriculum. Chicago: Chicago University Press, p. 83- 11.

NUNAN, D. (1992) Research Methods in Language Learning. Cambridge: Cambridge.

PAIVA, V. L. M. O. (2011) Ilusão, aquisição ou participação? In: LIMA, D. C. (Org.). Inglês em escolas públicas não funciona: uma questão, múltiplos olhares. 33-46.

VALETTE, R. M. (1977) Modern Language Testing. New York: Harcourt Brace Jovanovich.

فروشگاه اینترنتی